Dwa na trzy wydarzenia nadal będą miały co najmniej element wirtualny. Zrozumienie, w jaki sposób przyciąganie uwagi może przekłada się na obecność na wydarzeniach online, a następnie w potencjalnego klienta jest wyzwaniem, któremu muszą sprostać wszyscy marketerzy zajmujący się wydarzeniami – takie wnioski płyną z artykułu w serwisie WARC, opublikowanego w połowie lipca na podstawie raportu Event Reports, Advertising Week Europe. Co ciekawe, dane te są dokładnie spójne z wynikami pierwszego w Polsce raportu na temat eventów online, opracowanego przez naszą agencję i wydanego latem 2020 r. Już wtedy klienci za największe wyzwanie eventów online uznali nie technologię albo wejście w nowy obszar komunikacji, lecz właśnie uwagę odbiorców.
„5 rzeczy, jakie 2020 rok nauczył marketerów w zakresie eventów online”:
- 69% marketerów wskazuje, że wirtualne eventy przyniosły wyższy ROI niż ich tradycyjne odpowiedniki.
- Trzy na cztery marki, które zwiększyły wydatki na wydarzenia, osiągnęły lub przekroczyły swoje cele.
- Content is (still) king – treść wciąż jest kluczem do sukcesu, ale to skuteczny marketing cyfrowy jest na drugim miejscu.
- Korzyści z wydarzeń online dają nowe możliwości utrzymania kontaktu z uczestnikami wydarzenia po evencie (m.in. zaproszenia do oglądania materiału po konferencji).
- Eventy online niosą ze sobą nowe możliwości mierzenia skuteczności, czyli dodatkowe źródła wiedzy dla marketerów.
Pełna treść artykuły dostępna dla subskrybentów serwisu WARC.