WARC: „5 rzeczy, jakie 2020 rok nauczył marketerów w zakresie eventów online”

Dwa na trzy wydarzenia nadal będą miały co najmniej element wirtualny. Zrozumienie, w jaki sposób przyciąganie uwagi może przekłada się na obecność na wydarzeniach online, a następnie w potencjalnego klienta jest wyzwaniem, któremu muszą sprostać wszyscy marketerzy zajmujący się wydarzeniami – takie wnioski płyną z artykułu w serwisie WARC, opublikowanego w połowie lipca na podstawie raportu Event Reports, Advertising Week Europe. Co ciekawe, dane te są dokładnie spójne z wynikami pierwszego w Polsce raportu na temat eventów online, opracowanego przez naszą agencję i wydanego latem 2020 r. Już wtedy klienci za największe wyzwanie eventów online uznali nie technologię albo wejście w nowy obszar komunikacji, lecz właśnie uwagę odbiorców.  

„5 rzeczy, jakie 2020 rok nauczył marketerów w zakresie eventów online”: 

  1.  69% marketerów wskazuje, że wirtualne eventy przyniosły wyższy ROI niż ich tradycyjne odpowiedniki.  
  2.  Trzy na cztery marki, które zwiększyły wydatki na wydarzenia, osiągnęły lub przekroczyły swoje cele.  
  3.  Content is (still) king – treść wciąż jest kluczem do sukcesu, ale to skuteczny marketing cyfrowy jest na drugim miejscu. 
  4.  Korzyści z wydarzeń online dają nowe możliwości utrzymania kontaktu z uczestnikami wydarzenia po evencie (m.in. zaproszenia do oglądania materiału po konferencji).  
  5.  Eventy online niosą ze sobą nowe możliwości mierzenia skuteczności, czyli dodatkowe źródła wiedzy dla marketerów.  

 

Pełna treść artykuły dostępna dla subskrybentów serwisu WARC.