People Awards


17 kwietnia 2023

 

Kolejna z dorocznych gal People Awards znów zaskoczyła formułą!

People Awards to doroczne wydarzenie wewnętrzne Ringier Axel Springer Polska. To spotkanie mające na celu wspólne docenianie – rozdanie nagród najlepszym pracownikom, zespołom i projektom. A potem czas na wspólną celebrację.

W przeszłości event ten, poprzez swoją długą już historię, przybierał najróżniejsze formy: zarówno stacjonarne, w dedykowanych przestrzeniach eventowych, jak i online. Za każdym razem wrażenia uczestników przesuwają organizatorom poprzeczkę coraz dalej.

Ostatnią edycję Klient postanowić zrealizować w biurze. Dla agencji to dodatkowe wyzwanie – nie tylko w zakresie zaadaptowania przestrzeni, ale przede wszystkim zbudowania atmosfery wyjątkowego wieczoru wśród pracowników. Dlatego potrzebowaliśmy dodatkowych zabiegów, które pozwolą wprowadzić ducha wyjątkowości zarówno na poziomie programu, jak i całościowej organizacji.

Założeniem merytorycznym tegorocznej edycji było rozbudowanie scenariusza tak, by poza samą galą znalazły się w nim jeszcze dodatkowe elementy:

  • przestrzeń na przedstawienie planów strategicznych przez zarząd
  • integracja z elementami wiedzowymi poświęconymi poszczególnym markom.

Organizacyjnie wyzwaniem było takie zaplanowanie wydarzenia w przestrzeniach biurowych, aby uchwycić odświętnego ducha i zapewnić jak najwięcej możliwości spędzania czasu razem mimo braku wystarczającej powierzchni eventowej, która pomieści wszystkich pracowników jednocześnie. Co ważne, firma poza siedzibą w Warszawie, posiada drugą (nieco mniejszą) siedzibę w Krakowie oraz oddziały regionalne.

PRZESTRZEŃ

Centrum wydarzeń w Warszawie stanowiła największa powierzchnia biurowa, mogącą pomieścić ok 200 osób. Tam ustawiona została scena główna i scenografia. Jednak aby zapewnić możliwość oglądania jej wszystkim pracownikom, salki w całym biurze zostały zmienione w mini „strefy kibica”. Było ich łącznie około 30. Każda posiadała odpowiedni wystrój i zapewniony catering, a na ekranach oglądano transmisję głównego wydarzenia. W salkach zgromadziły się całe zespoły, które wspólnie świętowały i kibicowały koleżankom i kolegom. Całe biuro zostało tego dnia przyozdobione elementami scenograficzno-brandingowo-komunikacyjnymi związanymi z imprezą, opowiadającymi o ciekawostkach dotyczących firmy, marek, zarządu – tak by już od wejścia i na każdym piętrze można było poczuć ducha imprezy. Analogicznie organizacja wyglądała w biurze w Krakowie. Między obydwoma scenami głównymi (Warszawa i Kraków) nawiązywane były wielokrotnie łączenia na żywo, by podkreślić wspólne przeżywanie.

People Awards  >>  People Awards  >>  People Awards  >> 

Część 1 – future of ras – prezentacja Strategiczna zarządu

W minionych miesiącach w firmie zaszło wiele zmian. Począwszy od zmiany na stanowisku CEO, poprzez zmiany makroekonomiczne, których konsekwencją były zmiany wewnątrz firmy. Dlatego zdaniem zarządu, były to zbyt poważane okoliczności, aby można było pominąć je na takim wydarzeniu i choć zwykle nie poświęcano strategicznym tematom wiele miejsca na galach People Awards, na PA ’22 właśnie od tego postanowili zacząć zarządzający. W transmitowanych wystąpieniach podsumowali minione miesiące i skupili się na wizji i kierunkach na przyszłość, zarówno dla całej branży, jak i ich organizacji. Widzowie oglądali ich na żywo w studiu w Warszawie, a także na transmisjach w „strefach kibica” oraz w biurze w Krakowie.

CZĘŚĆ 2 – FUTURE OF RAS – TELETURNIEJ: RAS dwa MY

Pomysłem na połączenie integracji z elementami wiedzowymi był nowy, firmowy teleturniej. Organizacyjnie składał się on z kilku rund stylizowanych na najbardziej popularne teleturnieje telewizyjne: Milionerzy, Wielka Gra, Familiada, 1 z 10. Jaka to melodia?, Koło fortuny, Kocham Cię Polsko.

Teleturnieje odbywały się równolegle w biurach w Warszawie i w Krakowie. Prowadzili je odpowiednio Szymon Majewski i Alan Pakosz, a towarzyszyła im właściwa oprawa dźwiękowa (jingle, podkłady muzyczne charakterystyczne dla poszczególnych programów) oraz stylizacje (prezenterzy przebierali się na żywo za charyzmatycznych prowadzących teleturnieje).

Tematem teleturniejów były informacje dotyczące firmy i marek. To szczególny element, ponieważ pozwolił na wymianę wiedzy o różnych markach w organizacji (na co dzień pracownicy słabo wiedzą, co dzieje się w innych częściach organizacji). Dodatkowo, przygotowane zostały także „reklamy” poszczególnych marek wyświetlane w „przerwach reklamowych” pomiędzy rundami teleturniejów. Reklamy te w szczególny, czasem humorystyczny sposób naświetlały najważniejsze aktualności dotyczące różnych tytułów wydawcy.

Co ważne, właściwy teleturniej poprzedziły eliminacje, do których zgłosiło się dwadzieścia kilkuosobowych drużyn, w sumie ponad 90 osób! Był to efekt wewnętrznych działań komunikacyjnych, poprzedzających główny projekt i budujących zaangażowanie w dłuższym czasie. Eliminacje stanowiły przedsmak eventu głównego.

CZĘŚĆ 3 – gala doceniania PEOPLE AWARDS ’22: Be the Change You Want to See

Treścią gali było wręczanie nagród w 8 kategoriach: moneymaker, innovator, changemaker, the team, the leader, storyteller, grandprix, the colleague. Laureatami byli pracownicy, zespoły i projekty. Tegoroczna gala cieszyła się rekordową liczbą zgłoszeń.

Hasłem przewodnim gali było: Be the Change You Want to See. Dlatego statuetka nawiązując do kolorów była właśnie „wieloma twarzami” RAS. Gala trwała ok 2h i była zwieńczeniem kolejnego roku pracy, uhonorowaniem sukcesów i docenieniem pracy. Nagrody wręczane były równocześnie w obydwu lokalizacjach (Warszawa, Kraków), zależnie od tego, gdzie znajdował się laureat.

Po gali rozpoczęła się część nieoficjalna, w której całe biuro stało się miejscem wspólnej celebracji. Jej sercem była przestrzeń ze sceną, na której – w obu lokalizacjach – trwała impreza z DJ. Niemniej pracownicy mogli przemieszczać się pomiędzy salami i kontynuować celebrację w dowolnych grupach.

Podsumowanie

Wydarzenie rozpoczęło się o godzinie 14:00 i zostało podzielone na 3 części. Aby wszyscy mogli w nim uczestniczyć, biuro zostało tego dnia całkowicie zmienione. Cała transmisja online, stanowiąca połączenie sygnałów z obydwu lokalizacji, trwała od godz. 14:00 do blisko 21:00.

Nowością w tegorocznej edycji było połączenie formuły online i offline, jednak nie na zasadzie „typowego” eventu hybrydowego. Pracownicy uczestniczyli w evencie osobiście, stacjonarnie, jednak skomplikowana realizacja transmisji podniosła rangę wydarzenia i sprawiła, że wydarzenie było bardziej innowacyjne i nowoczesne.

Rozproszenie całościowego eventu na wiele przestrzeni z transmisjami sprzyjało dowolności spędzenia czasu.

Ważnym elementem było rozbudowanie fabuły wydarzenia zarówno o wystąpienia strategiczne, jak i – dla przeciwwagi – następujący tuż po nim, autorski teleturniej, który był nie tylko testem wiedzy, ale także – utrzymany w humorystycznej, komediowej atmosferze – źródłem radości i wspaniałej, grupowej energii.

W wydarzeniu wzięło udział ok 1100 osób, czyli utrzymana została doroczna frekwencja gali.

W ankiecie oceniającej główne elementy wydarzenia zostały przez pracowników wysoko ocenione.


PEOPLE AWARDS ’22 w liczbach:

#1100 uczestników (Warszawa – 700 osób, Kraków – 400 osób)

#2 lokalizacje – równolegle Biuro RAS Polska w Warszawie i w Krakowie

#31 nominowanych osób i zespołów w konkursie #PeopleAwards2022,

#11 nagrodzonych osób i projektów,

#100 uczestników/uczestniczek eliminacji do teleturnieju

#40 uczestników/uczestniczek finału teleturnieju #RASdwaMY

#19 nagród w konkursie indywidualnym i drużynowym!