Człowiek w czasach AI. Raport Event marketing 2024/2025

W tegorocznej, czwartej edycji raportu o stanie branży eventowej skupiamy się z jednej strony na zbadaniu wpływu sztucznej inteligencji, a z drugiej – na zagadnieniach związanych z klientocentrycznością i zwrotem ku autentyczności i wartościom.

Z badania wynika, że choć AI jest już mocno zakorzenionym narzędziem, jednak wciąż wymaga pogłębiania wiedzy i wzmacniania kompetencji. 47% klientów oczekuje od agencji posiadanie kompetencji w zakresie wykorzystywania narzędzi AI. Jednocześnie, niemal 9 na 10 firm oczekuje, że agencje będą uwzględniać wiodące wartości marki w przygotowywanych ofertach.

Podnoszenie kompetencji w zakresie AI, a równocześnie zwrot ku autentyczności doświadczeń są wyraźnymi trendami i potrzebami zarówno klientów, jak i agencji. Stąd współpraca obydwu stron w tych obszarach pozwoli na uzyskanie synergicznych korzyści.

Z raportu wynika także, że korzysta z niego ponad 80 proc. klientów, co oznacza największy przyrost spośród wszystkich narzędzi komunikacji marketingowej. Można w nim przeczytać także o wschodzących trendach, takich jak personalizacja doświadczeń czy przebodźcowanie – po więcej zapraszamy do lektury!