RAS Festival – nowy projekt wewnętrzny Ringier Axel Springer Polska

RAS Festival to nowy cykl eventowy dla Ringier Axel Springer Polska. To pierwszy wspólny event dla pracowników po blisko 3-letniej przerwie spowodowanej pandemią. Opracowaliśmy koncept wspólnie z klientem i zadbaliśmy o całościową realizację projektu, który ma stanowić cykliczny format, wpisany w strategię employer brandingową marki w Polsce.

Pierwsza edycja odbyła się 9 czerwca w Warszawie i wzięło w niej udział 1200 osób. Założeniem było przeniesienie prawdziwych emocji festiwalowych do projektu live experience w organizacji. Projekt stanowił też doskonałą okazją do tego, by zapoznać pracowników ze zmianami w identyfikacji wizualnej, nazewnictwie i logo marki. Zmiany te zostały wprowadzone kilka tygodni temu, a festiwal – dzięki wielu punktom styku, takim jak liczne elementy brandingu w przestrzeni imprezy, festiwalowe koszulki, naklejki czy kubki wielokrotnego użytku, które można zabrać ze sobą – stworzył świetną okazję do ich utrwalenia, pozwalając przełożyć elementy komunikacji marki na nowo powstałą markę festiwalu. Równocześnie, bardzo silnie związany został z kolorystyką i dynamiką nowej tożsamości wizualnej firmy.

Kluczowym elementem eventu stał się koncert, zrealizowany w formule unikalnych spotkań gwiazd na scenie z oprawą w formie dedykowanych multimediów. Ich język, stworzony specjalnie dla potrzeb projektu, pozwalał ilustrować każdy z utworów odrębnie, tworząc spójną, osadzoną w tożsamości festiwalu, narrację. Gwiazdą wieczoru był Krzysztof Zalewski, a wraz z nim gościnnie wystąpili: Daria Zawiałow, Vito Bambino i Natalia Szroeder, a także CeHa Joint, czyli Janek Stanisławski z Ringier Axel Springer Polska w towarzystwie Sidney’a Polaka oraz DJ-ki Praktycznej Pani. Dodatkową atrakcją były dwie sceny – Silent Disco z trzema rodzajami muzyki oraz scena karaoke „Zostań gwiazdą Tonight”. Opowieść w przestrzeni kontynuowały art instalacje i neony, komentujące z pomocą cytatów z polskich utworów muzycznych współczesną rzeczywistość i świat polskich mediów. Część z nich służyła za dodatkowe insta spoty dla uczestników. Wszystko po to, by usytuować ich w centrum festiwalowego doświadczania.