Event marketing na wakacjach…

… ale nie na urlopie. W wakacje komunikacja marketingowa nie milczy, ale się zmienia. Korzysta z lata i spotyka odbiorców tam, gdzie lubią być w tym czasie. A często są wtedy – na urlopie 😊. Jak więc nie stracić z nimi kontaktu w wakacyjnej przerwie? Jak nienachalnie pozostać blisko? Event marketing ma na to sprawdzone sposoby. I kilka nowych. Oto przykładowe inspiracje:  

Plener 

Grzechem byłoby nie skorzystać z letniej pogody. Dlatego wakacje to czas outdoorowych atrakcji. Pikniki firmowe, wyjazdy team buildingowe, summer camps, roadshows – marki zapraszają swoich odbiorców do korzystania z letnich przyjemności. W zakresie B2C często organizowane są strefy marki w nadmorskich miejscowościach czy innych kurortach. Podstawą idei i kluczem doboru atrakcji jest nienachalne towarzyszenie odbiorcom w ich czasie wolnym.   

Muzyka, zabawa, śpiew!  

Dobry festiwal – zwykle latem 😊 W zakresie B2C obecność marek na festiwalach muzycznych to dobry sposób na kontakt z dedykowaną grupą docelową – głównie z młodymi, aktywnymi konsumentami. Strefy marek na festiwalach to feeria kreatywności – wygląd i oferta powinny wyróżniać i przyciągać uwagę. A gra warta jest świeczki, bo motywacja odbiorców do bycia na dobrym festiwalu muzycznym to dużo więcej niż “złapanie” ich na urlopie, często to właśnie celowe branie urlopu, by wyjechać na festiwal. Konsument tu i teraz, świadomie a nie przypadkowo – bezcenne 😊   

Festiwale muzyczne mogą być także organizowane dla grup zamkniętych, takich jak np. pracownicy danej firmy. W organizowanym w czerwcu 2022 projekcie RAS Festival dla Ringier Axel Springer Polska wzięło udział ponad 1200 osób. Takie wydarzenie to świetna platforma komunikacji z pracownikami, ponieważ daje mnóstwo możliwości do kreowania punktów styku z marką. W przypadku RAS Festival wydarzenie służyło nie tylko pierwszemu po 3 latach wspólnemu spotkaniu pracowników, ale także zapoznaniu ich z odświeżoną identyfikacją marki. Branding sceny i wszystkich stref, festiwalowe atrakcje, kubki, koszulki, instalacje, insta-spoty – mnogość punktów styku z nowym brandingiem w lekki i przyjemny sposób pozwoliła na zaprzyjaźnienie i utrwalenie. A sam format idealnie podkreślił poczucie integracji i wspólnej tożsamości, oddziałując na emocje i wpisując się w pamięć.   

7ddf7f50972b55084c5daf3f4598419a

Aktywności sportowe 

Lato jest także wyjątkowym momentem na powiązanie przekazu z zainteresowaniami odbiorców, także sportowymi. W obszarze B2C liczne są biegi czy rajdy. W B2B oraz B2E (business-to-employees) organizowane są wydarzenia, których podstawą mogą być sportowe atrakcje. Rajdy, spływy, offroad – pozwalają na połączenie marki z pasją i są dobrym nośnikiem atrybutów marki w szerszym rozumieniu niż komunikacja oferty. Poprzez rodzaj dobieranych atrakcji, wykreowaną energię i emocje możemy pokazać, jaka marka “jest” – jak konsumenci mogą ją odbierać, a przez to – polubić.  

W digitalu  

Warto też pomyśleć, co i w jakiej formie w wakacje konsumują odbiorcy online. Część osób odcina się od wiadomości, od telefonu podczas urlopu. Ale część osób jest wtedy otwarta na treści, na które nie ma czasu na co dzień, albo które nie są zbyt inwazyjne czy angażujące. Do takich treści można dziś zaliczyć podcasty – wygodne do odbioru w dowolnych okolicznościach, lekkie do odsłuchania nawet na plaży – pozwalają marce pozostać w kontakcie z odbiorcami bez “wakacyjnej przerwy”. Podcastów słucha już prawie co trzeci internauta w Polsce. Ich zasięg miesięczny w 2021 r. wyniósł ponad 31%. Co piąty polski użytkownik sieci włącza je minimum raz w tygodniu (badanie Tandem Media, wirtualnemedia.pl).  

Do projektów digitalowych warto też dodać aspekt związany z letnim czasem. Zmiana regularnego studia na plenerowe może sprawić, że przyjemniej będzie oglądać materiały video.   

Kontekst. Adekwatność. Pasje.  

Atrybutem letnich projektów event marketingowych z jednej strony jest skorzystanie z plenerowej formy i ciepłej pogody. Z drugiej jednak, ciekawe jest w tym czasie odwołanie się do osobistych zainteresowań konsumentów czy odbiorców. W przypadku letnich festiwali czy eventów sportowych kluczem do sukcesu jest bazowanie na pasjach konsumentów. Bo to, co interesuje ich prywatnie, ma większe szanse przyciągnąć ich na wydarzenie. Jest to więc trochę test znajomości konsumentów.  

Dla marketerów lato to nie tylko wakacje, ale też czas wyjątkowych, kreatywnych projektów. Jeśli szukasz partnera, który pomoże je zorganizować lub chcesz porozmawiać o inspiracjach – daj nam znać: kontakt@liveage.pl

Udanych wakacji!