Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań.

To już trzecia edycja raportu o kondycji branży eventowej, który współtworzyliśmy we współpracy z MeetingPlanner, domem badawczym IQS oraz kilkoma wiodącymi agencjami eventowymi.

Wśród respondentów badania dominuje przekonanie, że event marketing jest aktualnie trzecim najczęściej wykorzystywanym narzędziem w komunikacji marketingowej, co oznacza wzrost o jedną pozycję z porównaniu do roku ubiegłego. Jednocześnie, ponad 80% respondentów deklaruje korzystać z tego narzędzia w 2024 r. Również blisko 90% osób uznaje event marketing jako skuteczne narzędzie, wobec 66% w roku ubiegłym. Co więcej, wszyscy korzystający z event marketingu potwierdzili, że zrealizowali dzięki niemu co najmniej jeden z postawionych celów, co potwierdza efektywność tego narzędzia.

Tegoroczna edycja dodatkowo sprawdza, czy zrównoważony rozwój dyktuje już warunki realizacji wydarzeń. Jakie są dziś, w dobie wysokiego zainteresowania, ale braku gotowych rozwiązań i procedur wyzwania i oczekiwania po stronie klientów, a czym dysponują wiodące agencje eventowe w zakresie ESG, DEI oraz Accessibility?

Więcej wniosków z badania przeczytacie w raporcie.