Konferencja Dilerów Husqvarny

Ponad dekada współpracy to nie tylko dowód dobrze wykonywanej pracy. To także wyzwanie, by cykliczne projekty realizować zawsze z nową wizją i energią. Specyfiką naszego wieloletniego Klienta – marki Husqvarna – jest bardzo szeroki i różnorodny asortyment. Husqvarna jest producentem narzędzi do prac leśnych i ogrodniczych zarówno dla profesjonalistów, jak i na użytek prywatny. Oferuje także maszyny budowlane, motocykle, rowery oraz wiele innych kategorii sprzętu. Ze względu na tak szeroką gamę produktów, a także złożoną strukturę odbiorców – od prywatnych po instytucjonalnych, z różnych sektorów gospodarki – w modelu sprzedaży marki główną rolę odgrywa sieć dilerska. Dlatego jest ona adresatem wielu działań marketingu B2B firmy, wśród których ważnych elementem jest event marketing – spotkania, szkolenia i konferencje. Największy projekt – Konferencja Dilerów Husqvarny – odbywa się co roku. Jednak z powodu pandemii ostatnie spotkanie w szerokim gronie miało miejsce w 2019 r. Obecna edycja była więc bardzo wyczekiwana.

Wyzwania 

Konferencje dla Dilerów zwykle koncentrują się na bieżących wyzwaniach i potrzebach. Od tego też wyszliśmy budując koncept wydarzenia w 2022 r. W minionym czasie szczególną rolę odgrywały zewnętrzne, negatywne warunki i przeszkody dla rozwoju biznesu, takie jak pandemia i zagrożenie wojną oraz wywołane nimi zerwanie łańcuchów produkcji i dystrybucji. Te wydarzenia powodowały świadomość, że niektóre możliwości rozwoju biznesu nie mogły być wykorzystane.

Oczekiwaniem Klienta było więc przygotowanie wydarzenia, które wzmocni zaangażowanie Dilerów i stanie się inspiracją do transformacji biznesowej i technologicznej, a także stanowić będzie prezentację innowacji produktowych na kolejny rok.

Jakie były filary tegorocznego wydarzenia?

  1. Fokus na produkty – tym razem w centrum znalazły się nowe elementy oferty. Nowości produktowe stały się sercem wydarzenia i wokół nich budowaliśmy narrację – najpierw królowały na scenie podczas części konferencyjnej, potem na warsztatach – w części praktycznej.
  2. Premierowy charakter – premiery produktów nadały ton wydarzeniu, przez co oprawa została przygotowana tak, by budować wokół nich atmosferę launchu. Do tego dobraliśmy środki na scenie i wokół niej. Jak podkreśla Marcin Andrzejczyk, Marketing & Communication Manager Husqvarna Group w rozmowie #livexperiecne15 z Dominikiem Górką – taka konstrukcja i oprawa była wynikiem celu: potrzeby położenia wyraźnego akcentu na nowości produktowe. 

Nowe podejście

Te elementy przeniosły punkt ciężkości wydarzenia z części konferencyjnej, która dominowała w minionych edycjach, na część produktowo-warsztatową. Tą zmianą złamaliśmy wieloletni schemat wydarzenia. 

Zastosowane środki przekazu:

  • W części konferencyjnej – teaser tego, co będzie przedmiotem warsztatów 
  • Premiery produktów i pokazy przedpremierowe dla Dilerów 
  • Premierowy duch wydarzenia – specjalna oprawa scenotechniczna (dedykowane multimedia, rozsuwane ekrany, specjalna oprawa świetlna i muzyczna, zadymienie) 
  • Power speech gościa specjalnego – Karol Bielecki z wykładem o wyzwaniach mijającego roku, z inspiracjami do dalszej wytężonej pracy w kolejnych latach mimo wyzwań i poradami, jak podejmować dobre decyzje w trudnych momentach i jak budować zwycięskie zespoły 
  • Fokus na część warsztatowo-szkoleniową  
  • Prowadzenie: Marcin Prokop. 

Efekty 

W 3-dniowym spotkaniu wzięło udział ok. 350 osób – to pierwsze tak liczne spotkanie stacjonarne sieci dilerskiej w ciągu minionych 3 lat. Organizatorzy cieszyli się m.in. wysoką frekwencją uczestników na warsztatach drugiego dnia, co świadczy o dobrze wykonanej pracy w zakresie zbudowania zainteresowania i zaangażowania do udziału. Całości dopełniła uroczysta gala rozdania nagród za jubileusze 10-cio, 20-sto i 30-lecia współpracy Dilerów z marką. Nagrody otrzymało 25 podmiotów.